zondag 10 mei 2009

Ik ben weer terug!

Zo, ik ben weer terug uit Keulen! In het laatste blogje voordat ik wegging, dat ik zaterdag een verslag en foto's zou posten maar dat is toch niet door gegaan. Was een beetje te moe haha.
Maar goed, ik heb gisteren wel alle foto's op m'n computer gezet enzo.

Ik had eigenlijk niet zo'n zin in Keulen, maar was toch maar mee gegaan. Die avond bleef m'n vriend bij me slapen, dus hij is die ochtend met me meegegaan naar mijn school om me uit te zwaaien en is daarna met de bus weer naar het station gegaan. Superlief!
De heenreis ging heel soepel. We vertrokken om 9 uur, na de spits, dus we hebben gelukkig niet in de file gestaan.
Rond een uur of een waren we in Keulen. Waren we (nou, eigenlijk de buschauffeur) de weg nog kwijt naar de jeugdherberg waar we zouden slapen, maar die vonden we uiteindelijk toch nog. Die jeugdherberg zag er trouwens echt uit als 'n afkickkliniek, en binnen was het superwarm en rook het overal muf. Niet lekker dus. Hele dag en nacht het raam open gehad, wat natuurlijk héél veel muggenbulten opleverde, maar ach.
Nou, diezelfde middag gingen we Keulen in. Musea's bezoeken enzovoort, boottochtje over de Rijn (jaaa, zo'n reisje langs de Rijn, Rijn, Rijn, 's avonds in de maneschijn, schijn, schijn haha), en 's avonds teruglopen naar de jeugdherberg. Dat was een uur lopen dus: hallo blaren.
Nou, uiteindelijk ben ik om half 7 gaan slapen tot 7 uur. Bij het ontbijt zat iedereen dan ook dood voor zich uit te staren haha. Iedereen was echt helemaal kapot.
Daarna was het koffers inpakken, kamers opruimen en weer naar Keulen! Deze keer gingen we de Dom beklimmen. Wat erg zeg! Ben niet verder gekomen dan een kwart van die trap. Het was ook een heel nauw gangetje, dus ik kreeg het superbenauwd ook. Ben daarna weer naar beneden gegaan. Dan maar geen uitzicht over Keulen.
En wat natuurlijk niet mag ontbreken: het chocolademuseum. Ik liep daar nog net niet te kwijlen. Die chocoladegeur door dat hele museum en overal chocola om je heen. Lekker, lekker, lekker.
In het winkeltje nog een reep chocolade voor m'n moeder gekocht met 'n beertje met een zakje in z'n handen waar ook chocoladehartjes in zaten, en voor m'n vriend ook 'n reep chocola met 'n hele leuke verpakking: een schaapje wat een hart vasthoudt en daaronder staat Hab ich dir heute eigentlich schon gesagt wie seht ich dich liebe?
Ik vond hem zo schattig!
Nou, daarna nog even in Keulen gelopen en toen gingen we terug naar huis. Vreselijke terugreis, we hebben er wel 6 uur over gedaan! Dat maakte iedereen nog moeier, dus toen we eindelijk weer in Amsterdam waren, kwam iedereen die bus uitgekropen haha.

En natuurlijk wat foto's. Ik ben niet zo erg van de toeristische foto's, zoals hieronder is te zien haha. Zet er meestal gewoon mensen op, haha.


2 opmerkingen: